Användbarhetsproblem i CSI Mobile, CSI MyDesk och integrationerna till TiQTime/Ilves MyActivities Pro
21. december, 2023 | NyheterDe senaste dagarna har några av våra kunder haft problem med CSI Mobile, CSI MyDesk samt TiQTime- och Ilves MyActivities Pro-integrationerna. Problemet har slumpmässigt påverkat både moln- och On Premise-kunder i olika storleksklasser. Förmedlingstjänsten som dessa applikationer och integrationer använder har för vissa av våra kunder inte fungerat fullt ut eller inte alls.
För att korrigera problemet har vi gjort en brådskande supportförfrågan hos Microsoft. Några av våra kunder har under morgonen meddelat att tjänsterna fungerar igen, och vi hoppas att tjänsten för alla kunder återgår till normal funktion inom kort. Tills det sker kan registreringar göras direkt i CSI-programmet.
Vi är väl medvetna om att den annalkande julhelgen och årsskiftet skapar tryck att få in alla åtgärder i programmet i tid. Vi ber om ursäkt för de besvär problemet orsakat och försöker i samband med att korrigeringen görs naturligtvis även kontrollera att det inte kan upprepas