CSI LAWYER 11.0 HAR PUBLICERATS
9. november, 2022 | ProgramversionerDe kunder som uppdaterar CSI Lawyer via internet kan nu ladda ner den nya versionen. För kunder som behöver ett eget uppdateringspaket avtalas uppdateringsdatumet enskilt.
Alla förbättringar i version 11.0 hittar du beskrivna i ”CSI programmens version 11.0 – Ändringsdokument”.
Bland funktionerna i den nya versionen finns bl.a. följande:
Terminologiändring
- Användartypen ”Assistent” har döpts om till “Begränsad användare” för att bättre beskriva användartypens roll och undvika förvirring med tanke på den ärenderelaterade ansvarsrollen Assistent.
Hantering och fakturering av underärenden
Om er byrå använder sig av huvud- och underärendestrukturen:
- Underärenden kan nu numreras i enlighet med huvudärendet
- Rollpriser som används på huvudärenden kan kopieras till underärenden
- Åtgärder och utlägg som faktureras via huvudärendet visas nu även på huvudärendet
- För fakturering av huvud- och underärenden skapar systemet underpreliminärfakturor som kontrolleras separat
- På fakturor som skapas via huvudärendet är det möjligt att skriva ut en specifikation som listar fakturaraderna per ärende
Förbättringar relaterade till prissättning
- Rapporten som listar klienternas priser inkluderar nu även rabatter definierade för klienter, samt information om var rabatten finns (på ärende, klient eller i en rabattabell).
- Hittills har man endast kunnat välja rollprislistor på klientnivå, men nu går det också att koppla rollprislistorna till enskilda ärenden.
Faktureringsrelaterade förbättringar
- När man gör en prisjustering på en preliminärfaktura eller skarp faktura måste användaren nu ange en orsak till prisjusteringen. På så sätt är det lättare att gå tillbaka och kontrollera orsaken till justeringen senare.
- Filer kan nu bifogas till e-fakturor som skickas till Maventa. Filerna kan också inkluderas om man skapar ett faktureringsmaterial i CSI Lawyer.
- Det kan nu göras obligatoriskt att förhandsgranska e-fakturor före de skickas iväg för att säkerställa att fakturaspecifikationen som skickas till klienten är korrekt.
Förbättringar i användarrättigheterna
- Att ange rapporter och vyer som snabbval försnabbar användningen av systemet. Huvudanvändare kan nu fästa rapporter och vyer som snabbval för olika användargrupper. Då kan alla användargruppens medlemmar öppna dem direkt genom att klicka på snabbvalsknapparna i den blåa balken högst upp i systemet.
- Rätten att registrera utlägg och rätten att exportera data till Excel kan nu begränsas till en specifik användargrupp.