CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 uppdateringspaket 19.10.2022
19. oktober, 2022 | ProgramversionerEtt uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies publiceras i dag. Den nya versionen korrigerar följande fel:
- När man t.ex. i preliminärfakturafönstret utförde någon funktion som ger upphov till en anteckning fick man inte fram anteckningen under Anteckningar-fliken genom att klicka på uppdateirngsknappen, utan man måste stänga och öppna fönstret på nytt.
- När en användare skapade en preliminärfaktura och dess stauts uppdaterades (t.ex. vid godkännande) hamnade de automatiskt genererade anteckningarna inte i kategorin Arkiverad utan i Normal, vilket gav upphov till en anteckningsikon i form av en gul post it-lapp i olika vyer.
- Om det saknades klientansvarig i uppdragsgivarens klientuppgifter när man skapade ett nytt ärende gav systemet ett oklart felmeddelande.
- När en användare öppnade en ny timer via snabbfunktionsraden och sedan klickade på förstoringsglaset i dess ärendefält öppnades Sökresultat-vyn istället för Mina favoriter.
- När man i kontorsparametrarnas identifieringsrelaterade parametrar hade valt Varning som värde för förskottsfakturan och därefter skapade en förskottsfaktura där parterna inte hade identifierats gav systemet onödiga varningar även efter att förskottsfakturan hade skapats och öppnats på nytt.
- Användning av uppdateringsknappen i ”Visa åtgärder”-fönstret i mappen Faser på ett ärende gav upphov till ett oförståeligt felmeddelande.
- Slutdatumet för en aktivitet var inte obligatoriskt fast startdatumet var det. Nu är även slutdatumet obligatoriskt, men om aktivitetstypen även har klockslag kan starttiden fortfarande vara obligatorisk medan sluttiden inte är det.
- När man hade flera timers öppna i timerfönstret var de inte automatiskt synliga under varandra utan förblev gömda under ellipsknappen (tre punkter). Nu visar fönstret fem timers inkl. data per default, och resten hittas under ellipsknappen.
- När man av en kostnadsräkning för en privatperson inte ännu hade skapat någon ersättningsansökan men användaren klickade på ’Öppna ersättningsansökan’ gav systemet ett felaktigt felmeddelande som hänvisade till att det inte fanns någon faktura/kostnadsräkning.
- När man via snabbfunktionsknapparna i systemets översta balk först markerade en preliminärfaktura som kontrollerad och sedan godkänd aktiverades inte Skapa faktura-knappen förrän man öppnade en annan mapp och därefter gick tillbaka till mappen i fråga.
- Systemet skapade inga automatiska anteckningar gällande preliminärfakturans status när man kontrollerade, godkände, återställde till Kontrollerad, skapade en skarp faktura eller återställde till Kontrollerad genom att ångra en faktura.
- Om en preliminärfaktura hade flera betalare fanns inte ’Spara utskriftsparametrar’-knappen i utskriftsparameterfönstret.
- När en användare öppnade en preliminärfaktura i listan, valde mappen Åtgärder och därefter använde pilknapparna i fönstrets översta balk förflyttades användaren inte till nästa/föregående preliminärfakturas Åtgärder-mapp, utan till mappen Uppgifter.
- ”Skapad den”-datumet i fakturans historikuppgifter uppdaterades när en användare ändrade fakturans datum.
- Rapporten ”Priser definierade för klienter” fanns under mappen Snabbrapporter och har nu flyttats till Ekonomirapporter mappen.
- När man har en delad mapp som arkiveringssystem och valde funktionen ”Använd ärende som mall” kopierades originalärendets dokumentarkiv inklusive innehåll till det nya ärendet. Efter korrigeringen är det nya ärendets dokumentmapp tom.
- Om man hade SharePointintegrationen i bruk och ändrade en klients namn fick man ett felmeddelande.
- En ny verifikationsserie kunde inte sparas i inställningsfönstret för Fennoa-integrationen. När en användare lade till en ny verifikationsserie och klickade på Tab-knappen såg det ut som om serien sparade, men när man klickade på OK och därefter öppnade fönstret på nytt fanns serien inte där.