CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 12.2.25

12. februari, 2025 | Programversioner

Vi har publicerad ett uppdateringspaket av alla CSI program. Den nya versionen korrigerar följande fel och kommer med några nya funktioner (markerade som NYTT på listan).

Ärende, ärendeförfråga

  • Om ett medarbetarrollpris fanns kopplat till en ärendeförfrågan och samma rollpris försökte läggas till igen, gav programmet ett onödigt extra felmeddelande efter det faktiska felmeddelandet: ”Cannot insert the value NULL into column ’request_guid’, table ’database.dbo.RequestRole’; column does not allow nulls. UPDATE fails. The statement has been terminated.”
  • Att välja ärenden som massa (Ctrl + a) var långsamt, även om funktionen inte borde ta mer än en minut trots ett stort antal ärenden.
  • Om ett ärende skapades genom att använda ett  annat ärende som mall där det fanns teammedlemmar som inte hade Timpris checkboxen vald, var checkboxen vald för teammedlemmarna på det nya ärendet.
  • Borttagningen av ärendet misslyckades om ärendet skapades från en ärendeförfrågan för vilken en jävskontroll hade gjorts.
  • I uppdateringspaketet för januari 2025 hade listan ”Fakturerbara ärenden” ändrats så att den visar ärenden med åtgärder/utlägg med status ”öppen”, ”på preliminärfaktura” eller ”granskad”. Listan har nu korrigerats så att den endast visar de ärenden med åtgärder/utlägg som inte finns på en preliminärfaktura och vars status är ”öppen” eller ”granskad”. Listan beräknar också summorna av ej fakturerade åtgärder och utlägg per ärende. (NYTT)

Registreringar

  • Huvudanvändaren kan nu ändra flera arbetstidsregistreringars typ på en gång genom att markera arbetstidsregistreringarna, högerklicka och välja funktionen ”Ändra flera”. (NYTT)
  • För en användare som utför en viss typ av arbete är det möjligt att definiera en standard åtgärdstyp som automatiskt läggs till åtgärden som registreras av användaren. Definitionen görs i parametrarna Inställningar > Användare, > Åtgärder/Åtgärdsparametrar > Standardåtgärdstyp, och endast fakturerbara åtgärdstyper kan anges som standard. Standardåtgärdstypshierarkin från starkast till svagast är: 1) Standardåtgärdstyp som angetts i ärendeparametrarna, 2) Standardåtgärdstyp som angetts i användarparametrarna, 3) Standardåtgärdstyp som angetts i kontorsparametrarna för ärendet, 4) Standardåtgärdstyp som angetts i huvudkontorets parametrar. Om de åtgärdstyper som ska användas i ärendet definieras separat och de inte innehåller användarens standardåtgärdstyp, förblir fältet Åtgärdstyp i den nya åtgärdens fönster tomt. (NYTT)
  • När en arbetstidsregistrering kopierades för en period och automatiskt skapande av en transaktion från åtgärden var aktiverad, meddelade programmet inte användaren att kopieringsfunktionen inte skapade transaktioner automatiskt.  Som korrigering har en notering om detta lagts till i fönstret ”Kopiera för period”.
  • Källan för åtgärdens timpris uppdaterades inte automatiskt då en åtgärd flyttades från ett ärende till ett annat.
  • Huvudanvändare kunde inte lägga till anteckningar på fakturerade åtgärder.

Kostnadsräkning

  • Det gick inte att skicka en kostnadsräkning som e-postbilaga eller att skapa fakturamaterialet från en samlingsfaktura om användargränssnittsspråket för huvudkontoret var ”Ej vald”.

Preliminärfaktura

  • Kontrollprocessen för preliminärfakturan låste sig på grund av att användare saknades t.ex. då den första kontrollanten var ”Ärendets assistent” och ingen assistent hade valts för ärendet. Efter korrigeringen hoppar programmet över de kontrollanter som inte har en användare iflylld i början av kontrollprocessen och preliminärfakturan kontrolleras av en giltig kontrollant.
  • Duplikatkontrollen av preliminärfakturans kontrollflöde fungerade felaktigt i vissa situationer.

Faktureringsmaterial

  • I en viss situation beräknades nettosumman av kreditfakturaraderna felaktigt när en total kreditering gjordes. Därför var Finvoice-, Peppol- och TEAPPSXML-data inte giltiga.
  • I e-faktureringsmaterialet i Finvoice-format överensstämde inte momsbeloppet som beräknats utifrån fakturaraderna med momsbeloppet på fakturan. En kontroll har lagts till i XML-formatet för e-fakturan för att säkerställa att det momsbelopp som beräknas från fakturaraderna per momssats motsvarar beloppen i fakturans momsspecifikation. Om beloppet skiljer sig åt läggs det till/dras skillnaden av från den största nettofakturaraden som har samma momssats som den reviderade momssatsen.

Rapportering

  • När parametern ”Använd fakturans datum som registreringsdatum” användes och ett förskott användes vid godkännandet av preliminärfakturan, uppdaterades användningsdatumet för förskottet felaktigt i databasen och förskottet visades därför inte i rapporten Öppna förskott.

Inställningar

  • När man i inställningarna angett ett standardpris för en åtgärdstyp återställdes timpriset till noll i åtgärdstypsfönstret, men visades fortfarande felaktigt i listan för åtgärdstyper.

Bokföringsintegrationer

  • I 12.0-versionen av CSI-programmet kunde Netvisor-integrationen inte hantera decimaler I momsprocentens, vilket ledde till att 25,5 % momssatsen försvann från de importerade utläggen.
  • Om det fanns många ärenden med samma ärendenummer i databasen, visade aktiveringen av Netvisor-tillägget ett slumpmässigt ärendenummer i felmeddelandet. Efter korrigeringen listar felmeddelandet alla ärendenummer som finns i databasen mer än en gång. Korrigeringen har implementerats till alla CSI:s standardiserade bokföringsintegrationer.
  • I den kundspecifika Visma-bokföringsintegrationen blockerade ett fel i ett utlägg (till exempel då utlägget saknade ämne) körningen och resten av utläggen överfördes inte till CSI. Efter korrigeringen används ”Utlägg från bokföring” som utläggsämne i Visma om det behövs, och Visma-verifikationsnumret sparas för de importerade utläggen. Samtidigt har loggningen av alla bokföringsintegrationer förbättrats för att fånga eventuella felsituationer. Om utläggsregistreringen av någon anledning misslyckas, hoppar man över det ogiltiga utlägget som sedan loggas och de andra utläggen importeras.

Dokumenthanteringsintegrationer

  • Länkandet av NetDocuments-användare och användargrupper visade eller loggade inte i ett användarvänligt format felet som returnerades från NetDocuments API.
  • Uppdateringen av användarrättigheter i NetDocuments-integrationen har förbättrats för att göra processen snabbare. När uppdateringen är klar skickas ett e-postmeddelande om ändringar i åtkomsträttigheter och eventuella fel till den användare som har uppdaterat NetDocuments-åtkomst token. (NYTT)

Outlook-addin

  • I Outlook-addinen följde inte ikonerna för funktionerna Skapa fatalie och Skapa aktivitet samma ordning som CSI-programvaran: 1. Uppgift (Aktivitet), 2. Fatalie.
  • Båda komponenterna i Outlook Add-in-programmodulen hade en onödig ”EffectiveValueSourceIds” parameter.

Övrigt

  • Felmeddelandena som visades vid problem med databasens anslutningsnyckel var inte tillräckligt användarvänliga. Nu informeras användaren tydligt om huruvida felet orsakas av ett misslyckande i skapandet av databasanslutningen, en fel formulerad anslutningsnyckel eller ett felaktigt lösenord för anslutningsnyckeln.

Mera om samma ämne:

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 16.12.25

| Läs mera >>

CSI-supporttelefonen stängd 20.11 kl. 11–13

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 11.11.25

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 14.10.25

| Läs mera >>

CSI:s supporttjänst den 3 oktober

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 16.9.25

| Läs mera >>

Sommaröppettider 2025 i supporttjänsten

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 11.6.25

| Läs mera >>

CSI support har begränsad service den 22-23 maj

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 14.5.25

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 16.4.25

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider på skärtorsdagen och valborgsmässoafton

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 24.3.25

| Läs mera >>

Störningar i CSI:s molntjänst

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 15.1.25

| Läs mera >>

Kundsupportens avvikande öppethållningstider

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 11.12.24

| Läs mera >>

CSI-support stänger kl.14 (13 svensk tid) fredagen den 15.11.24

| Läs mera >>

Romeo-certifikatuppdatering är färdig

| Läs mera >>

Romeo-certifikatuppdatering måndagen den 8 november 2024

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 7.11.24

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 12.1 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI Lawyer 12.1 uppdateringspaket 16.10.24

| Läs mera >>

CSI LAWYER 12.1 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI LakiMies 12.0 uppdateringspaket 24.9.24

| Läs mera >>

CSI-support stänger kl.13 (12 svensk tid) fredagen den 20.9.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 13.8.24

| Läs mera >>

Den allmänna momssatsens höjning och dess inverkan på CSI-programmen – bekanta dig med instruktionerna! (Obs, gäller endast finländska kunder

| Läs mera >>

CSI-supportens öppettider under sommaren

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 12.6.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 22.5.24

| Läs mera >>

CSI kundsupport 30.4., 1.5. och 9.5.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 17.4.24

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider 28.3.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 20.3.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 21.2.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 17.1.24

| Läs mera >>

Orsaken till problemen med CSI Mobile, CSI MyDesk och time tracking-integrationerna under julveckan har identifierats

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.0 uppdateringspaket 21.12.23

| Läs mera >>

Användbarhetsproblem i CSI Mobile, CSI MyDesk och integrationerna till TiQTime/Ilves MyActivities Pro

| Läs mera >>

Problem i CSI Mobile och MyDesk   

| Läs mera >>

CSI kundsupport är stängt 6.12.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer 11.0 fel som korrigerats 29.11.23

| Läs mera >>

CSI LAWYER OCH CSI LAKIMIES 12.0 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 15.11.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 18.10.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 20.9.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 29.8.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 16.8.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 27.6.23

| Läs mera >>

CSI-supportens öppettider under sommaren

| Läs mera >>

Ny funktionalitet i CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0, publicerad 16.5.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 16.5.23

| Läs mera >>

Ny funktionalitet i CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0, publicerad 19.4.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringpaket 19.4.23

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider 6.4.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringpaket 15.3.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringpaket 22.2.23

| Läs mera >>

Tisdagen den 14.2. är CSI:s supporttjänst begränsat tillgänglig

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 18.1.23

| Läs mera >>

CSI-support stänger kl.12 (11 svensk tid) fredagen den 23.12.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 14.12.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer 11.0 uppdateringspaket 23.11.22

| Läs mera >>

CSI LakiMies 10.1 uppdateringspaket 16.11.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer 11.0 uppdateringspaket 16.11.22

| Läs mera >>

CSI:s support stänger kl. 15 (14 svensk tid) fredagen den 18.11.2022.

| Läs mera >>

CSI LAWYER 11.0 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 uppdateringspaket 19.10.2022

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 uppdateringspaket 21.9.22

| Läs mera >>

CSI:s support stänger kl. 15:30 (14.30 svensk tid) fredagen den 16.9.

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 17.8.22

| Läs mera >>

Avvikande telefontider i CSI:s support 23.6.-12.8.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies – ett uppdateringspaket 15.6.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies – ett uppdateringspaket 18.5.22

| Läs mera >>

CSI-supporten betjänar begränsat den 12.-13.5.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och LakiMies – ett uppdateringspaket 20.4.22

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider 14.4.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och LakiMies – ett uppdateringspaket och ett nytt signaturcertifikat 15.3.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 15.2.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 18.1.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 14.12.21

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider i slutet av året

| Läs mera >>

CSI-minneslistan för årsskiftet 2021/2022

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 22.11.21

| Läs mera >>

12.11.2021: CSI:s supporttjänst stänger kl. 14

| Läs mera >>

CSI Lawyer 10.1 – ett uppdateringspaket 27.10.21

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 10.1 PUBLICERAS 27.10.21 KLOCKAN 15.00

| Läs mera >>

CSI LakiMies 10.0 – ett uppdateringspaket 15.10.21

| Läs mera >>

CSI LAWYER 10.1 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 – ett uppdateringspaket 24.9.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 20.8.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 16.7.21

| Läs mera >>

Information för finska CSI LakiMies användare som skickar ersättningsansökningar till Romeo

| Läs mera >>

Avvikande telefontider i CSI:s support 24.6.-13.8.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 18.6.21

| Läs mera >>

CSI:s supporttjänst stänger kl. 14:30 den 11.6.

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 7.6.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies publiceras 21.5.21

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 10.0 HAR PUBLICERATS 15.4.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 10.0 publiceras 15.4.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI LakiMies 9.1 tillgängligt 31.3.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 10.0 publiceras 31.3.21

| Läs mera >>

CSI LAWYER 10.0 HAR PUBLICERATS 25.3.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 19.3.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 19.2.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 19.1.21

| Läs mera >>

CSI-minneslistan för årsskiftet 2020/2021

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 11.12.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 24.11.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 20.11.20

| Läs mera >>

CSI-supportens öppettider Mån-Tors 8-16, Fre 8-15 svensk tid

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 har publicerats 20.10.20

| Läs mera >>

Kort störning i molntjänsten 1.10.2020

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 9.1 tillgängligt 25.9.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 9.1 tillgängligt 4.9.2020

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 9.1 (FINLAND) HAR PUBLICERATS 4.9.2020

| Läs mera >>

CSI LAWYER 9.1 PUBLICERAS 25 AUGUSTI – ANVÄNDARGRÄNSSNITTET FÖRNYAS

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 8.1 tillgängligt 5.8.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI LakiMies 9.0 tillgängligt 5.8.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 8.1 tillgängligt 3.7.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI LakiMies 9.0 tillgängligt 3.7.20

| Läs mera >>

Avvikande telefontider i CSI:s support under sommareveckorna

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 4.6.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 2.4.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 19.3.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 14.1.20

| Läs mera >>

CSI support betjänar kl. 8-16 svensk tid på en ny e-postaddress

| Läs mera >>

CSI-minneslistan för årsskiftet

| Läs mera >>

CSI kundsupport ständ 6.12.

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer finns tillgängligt fr.o.m onsdag 4.12.19

| Läs mera >>

CSI:s support stänger kl. 15.45 den 1.11.

| Läs mera >>

Molntjänstservice under kvällen den 24.9

| Läs mera >>

Molntjänstavbrott natten till den 17 september 2019

| Läs mera >>

Kort avbrott i molntjänsten morgonen den 10.9

| Läs mera >>

Tjänsteuppehåll i molntjänstens nätkontakt

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider under sommaren

| Läs mera >>

Den kvartalsvisa servicen för CSI:s molntjänster den 12 juni

| Läs mera >>

CSI:s supporttelefon ur funktion

| Läs mera >>

Processerna kring klientidentifiering söker sin form

| Läs mera >>

CSI Supporttjänsten på fredag den 17.5.2019

| Läs mera >>

CSI LAWYER 8.1 HAR PUBLICERATS 25.2.19

| Läs mera >>

En uppdateringspaket för CSI-programmen 8.0 tillgängligt 21.1.19

| Läs mera >>

Nya versioner av CSI Mobile tillgängligt 17.1.19

| Läs mera >>

De bästa idéerna från VQ Forum

| Läs mera >>

Cyber attack – varför skulle det röra oss?

| Läs mera >>