CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 16.12.25

16. december, 2025 | Programversioner

Ett nytt uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 ska publiceras i dag. Versionen korrigerar programvarufel som rapporterats av kunder. OBS! Kunder som använder Netvisor-integrationen måste uppdatera sin integration till den nya versionen före årsskiftet.

Klientidentifieringar

  • ”Utgågna och utgående identifieringar” vyn visade även klientidentifieringar länkade till avslutade ärenden. Efter korrigeringen innehåller vyn endast identifieringar länkade till aktiva ärenden.

Ärendeförfrågor och ärende

  • Ärendeförfrågan fönstret visade i vissa fall inaktuell information ifall fönstret öppnades utan att ärendeförfrågningslistan laddades om.
  • När en ärendeförfrågan skapades via jävssöknings mappen fylldes de fördefinierade ansvarsrollerna inte i enligt vad som definierats i standardparametrarna.
  • Ansvarsrollerna (ärendeägare, handläggare och faktureringskontakt) som var angivna i standardparametrarna i användarens parametrar beaktades inte vid skapandet av en ny ärendeförfrågan.
  • ”Efter att en ny ärendeförfrågan sparats och ärendeförfrågans skapare registrerats i ansvarsfälten enligt standardrollerna som definierats i parametrarna (t.ex. Ägare/handläggare = inloggad användare), uppdaterades ansvarsrollens användare ifall ärendeförfrågans uppdragsgivaren ändrades, till den användare som utförde ändringen.
  • Faktureringskontakt parametern (parametergruppen för standardvärden) fungerade annorlunda på ärendeförfrågan jämfört med parametrarna för ärendeägare/handläggare; när till exempel en klientansvarig definierades till parametern ”faktureringskontaktperson” kunde systemet inte hämta informationen till ärendeförfrågan.
  • När klientspecifik ärendenumrering var aktiverad fick ärendet fel klients klientnummer då det skapades från en ärendeförfrågan där uppdragsgivaren hade ändrats utan att infromationen i systemet laddades om.
  • Textsökningen i ”Fakturerbara ärenden” listan var långsam, så databasfrågorna har optimerats.

Utlägg

  • När ett nytt utlägg registrerades och ett ärende valdes för den, rensades detaljerna som sparats för utläggstypen i inställningarna (t.ex. Enhet och enhetspris).

Preliminärfakturor och fakturor

  • Snabbförhandsgranskning av en preliminärfaktura visade momsspecifikationens belopp felaktigt i ärendets valuta, även om en annan valuta hade definierats som utskriftsvaluta för preliminärfakturans betalare.
  • I det svenska användargränssnittet var ordet ”preliminärfakturor” felstavat i meddelandet som visades för användaren när man valde flera preliminärfakturor eller fakturamottagare för att skapa fakturorna.
  • Nettobeloppen saknades i momsdetaljerna på förskottsfakturor.
  • På den svenska fakturamallen visades det faktiska betalningsvillkoret (t.ex. 20 dagar) även som rubrik för Betalningsvillkor -fältet.

Rapportering

  • I ”Sök rapporter” fönstret gick det att utföra åtgärder genom att högerklicka på rapporter som inte ännu var hämtade till databasen. När funktionen utfördes orsakades ett fel.
  • Att öppna fönstret Redigera vyn via Inställningar, var långsamt eftersom onödiga databasfrågor utfördes.

Andra korrigeringar

  • När en normal användare lade till en ny användare i insiderregistret, tog funktionen lång tid. Dubblettsökningar utfördes i databasen, men har nu tagits bort som en del av korrigeringen.
  • Systemet kunde inte visa namnet på en bilaga i en anteckning om namnet innehöll tecknet ”&”.
  • Inställningar fönstret för Ändringshistorik öppnades inte i vissa situationer, t.ex. då ett Anteckning fält hade lagts till i ärendets ändringshistorik i version 12.0 hos kunden och programvaran sedan uppdaterades till version 12.1.
  • När en ny åtgärdstyp som inte baserade sig på timmar skapades, ändrades texten ”Enhetspris” till ”Timpris” i fönstret för åtgärdstypen när den sparades.

Dokumenthanteringsintegrationer

  • Om NetDocuments var integrerat med CSI och ett NetDocuments API-anrop misslyckades på grund av anslutningsproblem (t.ex. Vid uppdatering av ärendets användarättigheter via en massåtgärd), visades felet inte i sammanfattningsfönstret för massåtgärden utan i ett separat popup -fönster som krävde kvittering innan massåtgärden kunde fortsätta.
  • Felloggen för NetDocuments-integrationen registrerade inte vilka funktioner som var aktiva när felet inträffade eller i vilken ordning de anropades, vilket gjorde det svårare att identifiera vad felet berodde på.
  • Uppdatering av rättigheter i NetDocuments orsakade felet ”Incorrext syntax near’)’” om det inte fanns några skyddade ärenden. Efter korrigeringen görs inga ändringar av rättigheter i denna situation, och användaren får ett meddelande om att inga ärenden med begränsade rättigheter hittades i databasen.

Bokföringsintegrationer

  • OBS! CSI:s Netvisor-integration har använt algoritmer som Netvisor slutar stöda den 31.12.2025. Den HMACSHA256-algoritm som Netvisor kräver har nu uppdaterats i CSI-programvarans version 12.1. Integrationen måste uppdateras för att fungera även efter årsskiftet 2026. CSI hanterar uppdateringar för molntjänstkunder centraliserat och kommer överens om uppdateringar för OnPremise-kunder individuellt.
  • När en nyare version av Fortnox-, Netvisor- eller Procountor-integrationen användes, men CSI-programvarans version var daterad innan 11/2025, misslyckades fakturaexporten om fakturan innehöll en PDF.
  • Fortnox-integrationen försökte överföra inaktiva kostnadsställen, vilket orsakade onödiga fel i loggen. Efter korrigeringen överförs inte inaktiva kostnadsställen till Fortnox och om en faktura som exporteras till Fortnox innehåller ett inaktivt kostandsställe lämnas fältet för kostnadsställe tomt på fakturan/fakturaraden, och en varning loggas i integrationsloggen.
  • Fortnox-integrationen kunde inte kontrollera om klienten eller ärendet redan fanns i Fortnox. Efter korrigeringen uppdaterar integrationen CSI:s klient- och ärendedata till motsvarande klient och projekt i Fortnox.
  • Fortnox-integrationen kunde inte hantera umlaut-tecken (t.ex. Bokstaven ”ü”) i Ämne -fältet för en åtgärd, vilket gjorde att överföringen av fakturan till Fortnox misslyckades.
  • När fakturan var i euro, importerade Visma Net-integrationen betalningen med eurobeloppet men i bokföringsvalutan (SEK), vilket gjorde att betalningen inte matchade fakturans öppna belopp. Efter korrigeringen importerades betalningen i bokföringsvalutan och med bokföringsvalutans belopp. Observera dock att ifall växelkurserna för betalningen och fakturan skiljer sig i Visma Net, kan den betalning som importeras till CSI inte exakt matcha fakturan. I sådana fall bokförs överskottet till överbetalningar, och vid underbetalningar måste fakturan manuellt markeras som betald, till exempel genomen fakturajustering.

Mera om samma ämne:

CSI-supporttelefonen stängd 20.11 kl. 11–13

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 11.11.25

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 14.10.25

| Läs mera >>

CSI:s supporttjänst den 3 oktober

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 16.9.25

| Läs mera >>

Sommaröppettider 2025 i supporttjänsten

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 11.6.25

| Läs mera >>

CSI support har begränsad service den 22-23 maj

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 14.5.25

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 16.4.25

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider på skärtorsdagen och valborgsmässoafton

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 24.3.25

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 12.2.25

| Läs mera >>

Störningar i CSI:s molntjänst

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 15.1.25

| Läs mera >>

Kundsupportens avvikande öppethållningstider

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 11.12.24

| Läs mera >>

CSI-support stänger kl.14 (13 svensk tid) fredagen den 15.11.24

| Läs mera >>

Romeo-certifikatuppdatering är färdig

| Läs mera >>

Romeo-certifikatuppdatering måndagen den 8 november 2024

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 7.11.24

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 12.1 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI Lawyer 12.1 uppdateringspaket 16.10.24

| Läs mera >>

CSI LAWYER 12.1 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI LakiMies 12.0 uppdateringspaket 24.9.24

| Läs mera >>

CSI-support stänger kl.13 (12 svensk tid) fredagen den 20.9.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 13.8.24

| Läs mera >>

Den allmänna momssatsens höjning och dess inverkan på CSI-programmen – bekanta dig med instruktionerna! (Obs, gäller endast finländska kunder

| Läs mera >>

CSI-supportens öppettider under sommaren

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 12.6.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 22.5.24

| Läs mera >>

CSI kundsupport 30.4., 1.5. och 9.5.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 17.4.24

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider 28.3.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 20.3.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 21.2.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 17.1.24

| Läs mera >>

Orsaken till problemen med CSI Mobile, CSI MyDesk och time tracking-integrationerna under julveckan har identifierats

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.0 uppdateringspaket 21.12.23

| Läs mera >>

Användbarhetsproblem i CSI Mobile, CSI MyDesk och integrationerna till TiQTime/Ilves MyActivities Pro

| Läs mera >>

Problem i CSI Mobile och MyDesk   

| Läs mera >>

CSI kundsupport är stängt 6.12.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer 11.0 fel som korrigerats 29.11.23

| Läs mera >>

CSI LAWYER OCH CSI LAKIMIES 12.0 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 15.11.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 18.10.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 20.9.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 29.8.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 16.8.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 27.6.23

| Läs mera >>

CSI-supportens öppettider under sommaren

| Läs mera >>

Ny funktionalitet i CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0, publicerad 16.5.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 16.5.23

| Läs mera >>

Ny funktionalitet i CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0, publicerad 19.4.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringpaket 19.4.23

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider 6.4.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringpaket 15.3.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringpaket 22.2.23

| Läs mera >>

Tisdagen den 14.2. är CSI:s supporttjänst begränsat tillgänglig

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 18.1.23

| Läs mera >>

CSI-support stänger kl.12 (11 svensk tid) fredagen den 23.12.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 14.12.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer 11.0 uppdateringspaket 23.11.22

| Läs mera >>

CSI LakiMies 10.1 uppdateringspaket 16.11.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer 11.0 uppdateringspaket 16.11.22

| Läs mera >>

CSI:s support stänger kl. 15 (14 svensk tid) fredagen den 18.11.2022.

| Läs mera >>

CSI LAWYER 11.0 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 uppdateringspaket 19.10.2022

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 uppdateringspaket 21.9.22

| Läs mera >>

CSI:s support stänger kl. 15:30 (14.30 svensk tid) fredagen den 16.9.

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 17.8.22

| Läs mera >>

Avvikande telefontider i CSI:s support 23.6.-12.8.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies – ett uppdateringspaket 15.6.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies – ett uppdateringspaket 18.5.22

| Läs mera >>

CSI-supporten betjänar begränsat den 12.-13.5.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och LakiMies – ett uppdateringspaket 20.4.22

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider 14.4.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och LakiMies – ett uppdateringspaket och ett nytt signaturcertifikat 15.3.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 15.2.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 18.1.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 14.12.21

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider i slutet av året

| Läs mera >>

CSI-minneslistan för årsskiftet 2021/2022

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 22.11.21

| Läs mera >>

12.11.2021: CSI:s supporttjänst stänger kl. 14

| Läs mera >>

CSI Lawyer 10.1 – ett uppdateringspaket 27.10.21

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 10.1 PUBLICERAS 27.10.21 KLOCKAN 15.00

| Läs mera >>

CSI LakiMies 10.0 – ett uppdateringspaket 15.10.21

| Läs mera >>

CSI LAWYER 10.1 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 – ett uppdateringspaket 24.9.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 20.8.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 16.7.21

| Läs mera >>

Information för finska CSI LakiMies användare som skickar ersättningsansökningar till Romeo

| Läs mera >>

Avvikande telefontider i CSI:s support 24.6.-13.8.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 18.6.21

| Läs mera >>

CSI:s supporttjänst stänger kl. 14:30 den 11.6.

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 7.6.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies publiceras 21.5.21

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 10.0 HAR PUBLICERATS 15.4.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 10.0 publiceras 15.4.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI LakiMies 9.1 tillgängligt 31.3.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 10.0 publiceras 31.3.21

| Läs mera >>

CSI LAWYER 10.0 HAR PUBLICERATS 25.3.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 19.3.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 19.2.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 19.1.21

| Läs mera >>

CSI-minneslistan för årsskiftet 2020/2021

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 11.12.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 24.11.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 20.11.20

| Läs mera >>

CSI-supportens öppettider Mån-Tors 8-16, Fre 8-15 svensk tid

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 har publicerats 20.10.20

| Läs mera >>

Kort störning i molntjänsten 1.10.2020

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 9.1 tillgängligt 25.9.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 9.1 tillgängligt 4.9.2020

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 9.1 (FINLAND) HAR PUBLICERATS 4.9.2020

| Läs mera >>

CSI LAWYER 9.1 PUBLICERAS 25 AUGUSTI – ANVÄNDARGRÄNSSNITTET FÖRNYAS

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 8.1 tillgängligt 5.8.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI LakiMies 9.0 tillgängligt 5.8.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 8.1 tillgängligt 3.7.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI LakiMies 9.0 tillgängligt 3.7.20

| Läs mera >>

Avvikande telefontider i CSI:s support under sommareveckorna

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 4.6.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 2.4.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 19.3.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 14.1.20

| Läs mera >>

CSI support betjänar kl. 8-16 svensk tid på en ny e-postaddress

| Läs mera >>

CSI-minneslistan för årsskiftet

| Läs mera >>

CSI kundsupport ständ 6.12.

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer finns tillgängligt fr.o.m onsdag 4.12.19

| Läs mera >>

CSI:s support stänger kl. 15.45 den 1.11.

| Läs mera >>

Molntjänstservice under kvällen den 24.9

| Läs mera >>

Molntjänstavbrott natten till den 17 september 2019

| Läs mera >>

Kort avbrott i molntjänsten morgonen den 10.9

| Läs mera >>

Tjänsteuppehåll i molntjänstens nätkontakt

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider under sommaren

| Läs mera >>

Den kvartalsvisa servicen för CSI:s molntjänster den 12 juni

| Läs mera >>

CSI:s supporttelefon ur funktion

| Läs mera >>

Processerna kring klientidentifiering söker sin form

| Läs mera >>

CSI Supporttjänsten på fredag den 17.5.2019

| Läs mera >>

CSI LAWYER 8.1 HAR PUBLICERATS 25.2.19

| Läs mera >>

En uppdateringspaket för CSI-programmen 8.0 tillgängligt 21.1.19

| Läs mera >>

Nya versioner av CSI Mobile tillgängligt 17.1.19

| Läs mera >>

De bästa idéerna från VQ Forum

| Läs mera >>

Cyber attack – varför skulle det röra oss?

| Läs mera >>