CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 18.1.23
18. januari, 2023 | ProgramversionerEtt uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 publiceras i dag. Version 11.0 används redan av över 180 CSI-kunder. Tack vare de säkerhets- och funktionsförbättringar den medför rekommenderar vi uppdateringen till alla våra kunder.
I den här versionen Fortnox-integrationen använder autentisering av typen OAuth2.
Den nya versionen korrigerar följande fel:
- När en användare lade till en åtgärd för ett internt ärende via kalendern öppnade programmet åtgärdsfönstret trots att man hade tagit automatisk åtgärdsregistrering i bruk via parametrarna.
- När man valde funktionen ’Byt betalare’ på en preliminärfaktura öppnades betalarens fönster felaktigt i utskriftsfliken, och om användaren försökte förflytta sig till Allmänt-fliken gav systemet ett felmeddelande. (ej CSI LakiMies)
- När en användare valde Byt betalare-funktionen på en preliminärfaktura gav systemet automatiskt den nya betalaren skattepliktigheten ’Exportförsäljning’. (ej CSI LakiMies)
- När en godkänd preliminärfaktura återställdes till kontrollerad, förblev fälten i betalare fönstret låsta och öppnades för redigering efter att användaren stängde ner fönstret och öppnade det igen. (ej CSI LakiMies)
- När man förhandsgranskade en faktura eller preliminärfaktura öppnades förhandsgranskningen inte alltid på användarens skärm eller i dess nedre balk, utan kunde även öppnas på en annan skärm som hade använts av användaren.
- Fakturans och betalningspåminnelsens ”Skriv ut som PDF”-funktion fungerade annorlunda än de andra tillgängliga utskriftsalternativen.
- När man försökte allokera ett förskott som var betalt av en privatperson till en tidigare skapad faktura misslyckades funktionen och systemet meddelade felaktigt att fakturan inte hade några betalare.
- När en huvudanvändare ändrade kolumnernas ordning i en vy för utskickslistor via inställningarna visade utskickslistan felaktigt alla privatpersoner istället för listans medlemmar. Efter korrigeringen kan vyer som relaterar till utskickslistor inte längre redigeras via inställningarna, utan de måste göras direkt i själva vyn.
- När man skapade ett Ledes-material av en faktura skrevs fakturans rabattuppgifter felaktigt på materialets rabattrad.
- När integrationen överförde en faktura med rabatt till Procountor registrerades rabatten felaktigt även på fakturans utläggsrader samt sådana åtgärdsrader som rabatten inte gällde.
- Fakturans nettosumma överfördes med ett avrundningsfel i Netvisor- och Procountor-integrationerna om fakturan hade rabatt som angivits i CSI.
- Procountor-integrationen överförde inte betalningar till CSI om de hade ett felaktigt referensnummer eller saknade referens.
- När man använde en bokföringsintegration och användaren avvisade en förskottsfaktura överfördes originalfakturans datum som registreringsdatum till bokföringen istället för avvisningsdatumet.
- I vissa situationer sågs anpassningar i systemets fönster endast av den användare som gjorde anpassningen.
- Om en huvudanvändare hade valt ’Microsoft Office’ eller ’Ej i bruk’ som värde i parametern för stavningskontroll och därefter redigerade en användargrupp i påminnelsemallarna gav systemet ett fel och funktionen kunde inte slutföras.
Fortnox-integrationen
Fortnox-integrationen använder nu autentisering av typen OAuth2. Fälten ”Access token” och Authorization code” har raderats från komponenten ”Fortnox integration settings”. Istället har ett ”Client ID”-fält lagts till.
Den nya pluginkomponenten ”Authenticate Fortnox” lägger till en ”Autentisera Fortnox”-funktion i kontorets funktionsrad som öppnar Fortnox inloggningsfönster i användarens webbläsare. När inloggningen är klar stängs fönstret automatiskt. Om integrationen inte används på en månad (31 dagar) måste autentiseringen göras om.