CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 21.2.24

21. februari, 2024 | Programversioner

Vi publicerar idag ett uppdateringspaket av alla CSI program. Den nya versionen korrigerar följande fel:

Ärenden

  • Underärendenumreringen enligt huvudärendet fungerade inte om man skapade ett nytt underärende genom att använda Använd som mall-funktionen.

Prissättning

  • Om man skapade en ny åtgärd genom att använda en annan åtgärd som mall togs klientspecifik rollprissättning inte i beaktande, utan åtgärden fick fel timpris. 

Registreringar

  • Det fanns fel i åtgärdsregistreringsperiodernas funktionalitet. Bl.a. öppnades inte registreringsperioden alltid, det kunde finnas låsta perioder mellan två aktiva perioder eller synas dubbla rader i vyn över åtgärdsregistreringsperioder.
  • Om en användare öppnade fönstret för åtgärdsregistreringsperioder och geom att använda pilarna förflyttade sig mer än fyra veckor bakåt inaktiverades högerpilen och användaren kunde inte längre navigera tillbaka till den pågående perioden.

Preliminärfakturor

  • En ändring i en huvudpreliminärfakturas registreringsdatum uppdaterade inte underpreliminärfakturans registreringsdatum. Problemet var kosmetiskt eftersom fakturans registreringsdatum alltid följer huvudpreliminärfakturans. 
  • När ett nytt utlägg lades till på en preliminärfaktura gav systemet ett onödigt felmeddelande: ”Informationen ändrades i databasen innan du hann köra funktionen. Informationen laddas på nytt, därefter kan du försöka igen.”
  • När den sista eller enda åtgärden raderades från en preliminärfaktura gav systemet ett konstigt felmeddelande i samband med att det försökte ange en faktureringsperiod för preliminärfakturan.
  • En fakturerad preliminärfaktura kunde i en specifik situation ha statusen Öppen, vilket gjorde att man kunde redigera den trots att den borde ha varit låst. Efter korrigeringen ger systemet ett felmeddelande med en uppmaning om att kontakta CSI:s supporttjänst för att komma vidare.
  • När man på en avvisad preliminärfaktura klickade på ”Gör prisjustering” gav systemet ett oklart felmeddelande. Efter korrigeringen är felmeddelandet ”Preliminärfakturan är avvisad”.

Fakturor

  • Följande termer har ändrats i standardfakturamallen som följer med databaser i Sverige: Org-nummer > Org.nummer, Hemort > Säte och FO-nummer > VAT-nummer.
  • I fakturamaterial av formatet Peppol 3.0  placerades adressrad 1 och/eller 2 i fel element (AddressLine->Line), vilket gjorde att den mottagande operatören inte nödvändigtvis kunde läsa in det. Efter korrigeringen placeras adressrad 1, 2 och 3 i xml-filen enligt följande:

Bokföringsintegrationer

  • I bokföringsintegrationerna till Fennoa, Fortnox, Hogia, Netvisor och Procountor aktiverades inte genomfakturering enligt inköpsuppgifterna när utlägget hämtades från ett balanskonto som inte hade någon momshantering. Efter korrigeringen innehåller ett 100€ utlägg som hämtas från ett balanskonto utan momshantering följande uppgifter: nettoinköp 100€, inköpsmoms ”skattefri”, bruttoinköp 100€, genomfakturering ”enligt inköpsuppgifterna” och skattefri försäljning ”nej”. 
  • Fortnox-integrationen krävde autentisering även om den hade använts inom de senaste 31 dagarna.
  • Om Fortnox-integrationens autentisering misslyckades skrevs ingen detaljerad felbeskrivning i integrationsloggen.
  • Hogia-integrationen överförde felaktigt utlägg tillhörande avslutade ärenden då de endast ska överföras till aktiva ärenden.

Dokumenthanteringsintegrationer

  • När SharePoint365-dokumenthanteringsintegrationen användes och en klientansvarig som inte hade Azure AD (Entra ID) definierat försökte öppna dokument via klientfönstret gav systemet inget felmeddelande. Efter korrigeringen visas ett meddelande om att SharePoint-integrationen kräver och användaren saknar Azure AD.

Rapporter och vyer

  • Standardfiltreringarna i vyerna ( så som datumbegränsningar) kunde redigeras i inställningarna fast ändringen inte sparades. Efter korrigeringen förblir filtren låsta vid förhandsgranskning av systemets vyer. Standardfiltreringarna kan endast redigeras i vyer som har källan Egen eller Anpassad. 
  • I ärendevyer var det genom anpassning möjligt att lägga till en kolumn för ”Last Entry Date”. Fältet var dock ämnat för massradering av ärenden och visade datumet 1.1.1753 om ärendet inte hade några registreringar. Senaste registreringsdatum kan göras synligt genom att lägga till kolumnen ”Datum för senaste åtgärd eller utlägg” i ärendevyerna.
  • Det gick inte att lägga till importerade och publicerade diagram eller rapporter i dashboarden, och diagram som hade raderats från dashboarden kunde inte läggas till igen.

Övrigt

  • Om Microsoft Edge WebView 2 Runtime-komponenten inte hade installerats på användarens dator kraschade CSI-programmet utan att ge ett klart felmeddelande. Efter korrigeringen syns ett felmeddelande som uppmanar användaren  att installera komponenten i fråga.

Mera om samma ämne:

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 16.12.25

| Läs mera >>

CSI-supporttelefonen stängd 20.11 kl. 11–13

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 11.11.25

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 14.10.25

| Läs mera >>

CSI:s supporttjänst den 3 oktober

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 16.9.25

| Läs mera >>

Sommaröppettider 2025 i supporttjänsten

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 11.6.25

| Läs mera >>

CSI support har begränsad service den 22-23 maj

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 14.5.25

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 16.4.25

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider på skärtorsdagen och valborgsmässoafton

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.1 uppdateringspaket 24.3.25

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 12.2.25

| Läs mera >>

Störningar i CSI:s molntjänst

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 15.1.25

| Läs mera >>

Kundsupportens avvikande öppethållningstider

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 11.12.24

| Läs mera >>

CSI-support stänger kl.14 (13 svensk tid) fredagen den 15.11.24

| Läs mera >>

Romeo-certifikatuppdatering är färdig

| Läs mera >>

Romeo-certifikatuppdatering måndagen den 8 november 2024

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 7.11.24

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 12.1 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI Lawyer 12.1 uppdateringspaket 16.10.24

| Läs mera >>

CSI LAWYER 12.1 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI LakiMies 12.0 uppdateringspaket 24.9.24

| Läs mera >>

CSI-support stänger kl.13 (12 svensk tid) fredagen den 20.9.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 13.8.24

| Läs mera >>

Den allmänna momssatsens höjning och dess inverkan på CSI-programmen – bekanta dig med instruktionerna! (Obs, gäller endast finländska kunder

| Läs mera >>

CSI-supportens öppettider under sommaren

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 12.6.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 22.5.24

| Läs mera >>

CSI kundsupport 30.4., 1.5. och 9.5.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 17.4.24

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider 28.3.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 20.3.24

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 17.1.24

| Läs mera >>

Orsaken till problemen med CSI Mobile, CSI MyDesk och time tracking-integrationerna under julveckan har identifierats

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 12.0 uppdateringspaket 21.12.23

| Läs mera >>

Användbarhetsproblem i CSI Mobile, CSI MyDesk och integrationerna till TiQTime/Ilves MyActivities Pro

| Läs mera >>

Problem i CSI Mobile och MyDesk   

| Läs mera >>

CSI kundsupport är stängt 6.12.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer 11.0 fel som korrigerats 29.11.23

| Läs mera >>

CSI LAWYER OCH CSI LAKIMIES 12.0 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 15.11.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 18.10.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 20.9.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 29.8.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 16.8.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 27.6.23

| Läs mera >>

CSI-supportens öppettider under sommaren

| Läs mera >>

Ny funktionalitet i CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0, publicerad 16.5.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringspaket 16.5.23

| Läs mera >>

Ny funktionalitet i CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0, publicerad 19.4.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringpaket 19.4.23

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider 6.4.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringpaket 15.3.23

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 11.0 uppdateringpaket 22.2.23

| Läs mera >>

Tisdagen den 14.2. är CSI:s supporttjänst begränsat tillgänglig

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 18.1.23

| Läs mera >>

CSI-support stänger kl.12 (11 svensk tid) fredagen den 23.12.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 14.12.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer 11.0 uppdateringspaket 23.11.22

| Läs mera >>

CSI LakiMies 10.1 uppdateringspaket 16.11.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer 11.0 uppdateringspaket 16.11.22

| Läs mera >>

CSI:s support stänger kl. 15 (14 svensk tid) fredagen den 18.11.2022.

| Läs mera >>

CSI LAWYER 11.0 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 uppdateringspaket 19.10.2022

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 uppdateringspaket 21.9.22

| Läs mera >>

CSI:s support stänger kl. 15:30 (14.30 svensk tid) fredagen den 16.9.

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies uppdateringspaket 17.8.22

| Läs mera >>

Avvikande telefontider i CSI:s support 23.6.-12.8.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies – ett uppdateringspaket 15.6.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies – ett uppdateringspaket 18.5.22

| Läs mera >>

CSI-supporten betjänar begränsat den 12.-13.5.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och LakiMies – ett uppdateringspaket 20.4.22

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider 14.4.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och LakiMies – ett uppdateringspaket och ett nytt signaturcertifikat 15.3.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 15.2.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 18.1.22

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 14.12.21

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider i slutet av året

| Läs mera >>

CSI-minneslistan för årsskiftet 2021/2022

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.1 – ett uppdateringspaket 22.11.21

| Läs mera >>

12.11.2021: CSI:s supporttjänst stänger kl. 14

| Läs mera >>

CSI Lawyer 10.1 – ett uppdateringspaket 27.10.21

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 10.1 PUBLICERAS 27.10.21 KLOCKAN 15.00

| Läs mera >>

CSI LakiMies 10.0 – ett uppdateringspaket 15.10.21

| Läs mera >>

CSI LAWYER 10.1 HAR PUBLICERATS

| Läs mera >>

CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 – ett uppdateringspaket 24.9.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 20.8.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 16.7.21

| Läs mera >>

Information för finska CSI LakiMies användare som skickar ersättningsansökningar till Romeo

| Läs mera >>

Avvikande telefontider i CSI:s support 24.6.-13.8.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 18.6.21

| Läs mera >>

CSI:s supporttjänst stänger kl. 14:30 den 11.6.

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 7.6.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies publiceras 21.5.21

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 10.0 HAR PUBLICERATS 15.4.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 10.0 publiceras 15.4.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI LakiMies 9.1 tillgängligt 31.3.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 10.0 publiceras 31.3.21

| Läs mera >>

CSI LAWYER 10.0 HAR PUBLICERATS 25.3.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 19.3.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 19.2.21

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 19.1.21

| Läs mera >>

CSI-minneslistan för årsskiftet 2020/2021

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 11.12.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 24.11.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 publiceras 20.11.20

| Läs mera >>

CSI-supportens öppettider Mån-Tors 8-16, Fre 8-15 svensk tid

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI-programmens version 9.1 har publicerats 20.10.20

| Läs mera >>

Kort störning i molntjänsten 1.10.2020

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 9.1 tillgängligt 25.9.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 9.1 tillgängligt 4.9.2020

| Läs mera >>

CSI LAKIMIES 9.1 (FINLAND) HAR PUBLICERATS 4.9.2020

| Läs mera >>

CSI LAWYER 9.1 PUBLICERAS 25 AUGUSTI – ANVÄNDARGRÄNSSNITTET FÖRNYAS

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 8.1 tillgängligt 5.8.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI LakiMies 9.0 tillgängligt 5.8.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer 8.1 tillgängligt 3.7.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI LakiMies 9.0 tillgängligt 3.7.20

| Läs mera >>

Avvikande telefontider i CSI:s support under sommareveckorna

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 4.6.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 2.4.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 19.3.20

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer tillgängligt 14.1.20

| Läs mera >>

CSI support betjänar kl. 8-16 svensk tid på en ny e-postaddress

| Läs mera >>

CSI-minneslistan för årsskiftet

| Läs mera >>

CSI kundsupport ständ 6.12.

| Läs mera >>

Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer finns tillgängligt fr.o.m onsdag 4.12.19

| Läs mera >>

CSI:s support stänger kl. 15.45 den 1.11.

| Läs mera >>

Molntjänstservice under kvällen den 24.9

| Läs mera >>

Molntjänstavbrott natten till den 17 september 2019

| Läs mera >>

Kort avbrott i molntjänsten morgonen den 10.9

| Läs mera >>

Tjänsteuppehåll i molntjänstens nätkontakt

| Läs mera >>

CSI supportens öppettider under sommaren

| Läs mera >>

Den kvartalsvisa servicen för CSI:s molntjänster den 12 juni

| Läs mera >>

CSI:s supporttelefon ur funktion

| Läs mera >>

Processerna kring klientidentifiering söker sin form

| Läs mera >>

CSI Supporttjänsten på fredag den 17.5.2019

| Läs mera >>

CSI LAWYER 8.1 HAR PUBLICERATS 25.2.19

| Läs mera >>

En uppdateringspaket för CSI-programmen 8.0 tillgängligt 21.1.19

| Läs mera >>

Nya versioner av CSI Mobile tillgängligt 17.1.19

| Läs mera >>

De bästa idéerna från VQ Forum

| Läs mera >>

Cyber attack – varför skulle det röra oss?

| Läs mera >>