Ett uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras 7.6.21
7. juni, 2021 | ProgramversionerEtt uppdateringspaket för CSI Lawyer och CSI LakiMies 10.0 publiceras i eftermiddag. I vyer som listar registreringar kan man genom en ny parameter nu göra så att en viss användargrupp endast ser sina egna registreringar. Den nya versionen korrigerar också följande fel:
- Påminnelsefönstrets Vänta och Avvisa-funktioner gjorde så att CSI:s huvudfönster stängdes.
- Systemet visade inget klart felmeddelande om en privatpersons automatiska DOKS-identifiering inte kunde påbörjas pga. saknade uppgifter (t.ex. personnummer).
- I vissa fall, förblev fälten ”Informationen kontrollerad” och ”Informationen kontrollerad av” tomma i Klientidentifierings fönstret.
- När man startade en Due- eller DOKS-identifiering uppdaterades inte identifieringens status i CSI till Påbörjad.
- Uppdragsgivarens huvudkontaktperson syntes inte i ärendeförfrågans Kontaktperson-fält.
- Parametrar som angivits för ett moderbolag nedärvdes inte till ett ärende som skapades för dess dotterbolag.
- Enskilda budgetrader kunde överföras från en budget till en annan.
- I vissa fall, användes felaktig växelkurs (för pågående datum) då fakturor skrevs ut. Nu använder programmet den senaste växelkursen som finns tillgänglig innan fakturadatum.
- Beloppen för kreditfakturan och orginal fakturan stämde inte överens eftersom kreditfakturan skapades genom att använda växelkurserna för kreditfakturans datum istället för datumet för den orginal fakturans datum.
- Finvoice 3.0 fakturamaterial innehöll inte betalarens momsregistreringsnummer.
- Programvaran gav ett felmeddelande när man försökte skapa Finvoice 3.0-bokföringsmaterial för valt datumintervall.
- Faktureringskontaktpersonen hos en uppdragsgivare eller part fördes inte över till Finvoice 3.0-fakturamaterialets fält ’BuyerContactPersonName’.
- En färdig dashboard-fil visade namnen på de tillhörande diagram på fel språk (på finska, även om gränssnittsspråket var engelska) både i dashboard-importeringsfönstret och i dashboard-redigeringsfönstret.
- Ändringar t.ex. i filtreringar eller sortering som gjordes i en Pivot-rapport sparades inte, om man inte samtidigt gjorde ändringar på Allmänt-fliken.
- Återimportering av en dashboard som var märkt som favorit ledde till ett felmeddelande.
- Då en översättning öppnades från översättningslistan över skattepliktigeter, öppnades fel fönster.
- ”Schemalagda funktioner” fanns inte i inställninarna även om en URL-adress, som hämtar fram inställningarna, lades till för huvudkontoret.
- Det gick inte att ange Tilläggsuppgift-fältet, i klientidentifieringsfönster, som obligatoriskt.