Orsaken till problemen med CSI Mobile, CSI MyDesk och time tracking-integrationerna under julveckan har identifierats
9. januari, 2024 | NyheterOrsaken bakom problemet som under julveckan (19-21.12.2023) påverkade användningen av CSI Mobile, CSI MyDesk och time tracking-integrationerna har identifierats.
I våra egna undersökningar kunde vi lokalisera problemet till Microsofts tjänster, och utredningen har därefter fortsatt i Microsofts experters regi.
Microsoft har nu bekräftat att det fanns en mjukvarufel i den Relay-tjänst som används av CSI Mobile och CSI MyDesk samt TiQ Time- och Ilves MyActivities Pro-integrationerna. Felet berodde på en ny funktion som publicerades av Microsoft i december.
Microsoft korrigerade alla felaktiga relays, dvs. kundernas ”mobilrör”, genom ett bakgrundsjobb som utfördes den 21.12.2023. Funktionen som orsakade problemet har tagits ur bruk helt och hållet, så problemet förväntas inte återkomma.
Om ni önskar en närmare teknisk förklaring av mjukvarufelet, vänligen ta kontakt med CSI:s supporttjänst på help@csihelsinki.fi.