För att betalarnas skatteprocent ska bli rätt vid fakturering av ett ärende är det viktigt att kontrollera att betalarens hemland och momsnummer (VAT-nummer) är rätt angivna i systemet.
Läs mera >>En förskottsbetalning som redan har allokerats till ett ärende kanske man också vill använda i andra av kundens ärenden. Hur går det till?
Läs mera >>Huvudanvändare kan ladda ned, uppdatera och publicera rapporter under Inställningar > Rapportering.
Läs mera >>Om klienten har flera ärenden kan det hända att de olika ärendenas fakturor ska skickas till olika e-fakturaadresser.
Läs mera >>Nya funktionaliteter, såsom t.ex. opportunitet, underärenden och avtalsprissättning, hämtas normalt in i systemet som osynliga. Detta är så att de inte ska förvirra programmets användare.
Läs mera >>Om din telefon stöder muntlig diktering kan du också lägga till åtgärder i CSI Mobile genom att diktera dem.
Läs mera >>Ibland kan det fattas ärenden i Fakturerbara ärenden -listan trots att de har fakturerbara åtgärder eller utlägg. Detta beror på att ärendena som standard listas enligt faktureringsperiod.
Läs mera >>Ett pristak är användbart då man tillsammans med klienten har kommit överens om ett specifikt maximipris för ett ärende, och man vill att överstigning av priset antingen ger upphov till en notifikation eller förhindrar nya registreringar i ärendet.
Läs mera >>Om man efter att preliminärfakturan har skapats lägger till åtgärder eller utlägg i ett ärende, förflyttas de inte automatiskt till preliminärfakturan. Man kan hämta dem till preliminärfakturan manuellt.
Läs mera >>CSI-systemet använder Windows standardprogram för e-post när man skickar filer. Standardprogrammet måste alltså ändras i Windows-inställningarna.
Läs mera >>