CSI LakiMies 10.0 – ett uppdateringspaket 15.10.21
14. oktober, 2021 | ProgramversionerEtt uppdateringspaket för CSI LakiMies 10.0 publiceras i eftermiddag. Den nya versionen korrigerar följande fel:
- För assistent användartypen listades systemets uppgiftsområden till vänster i fel ordning.
- Aktiveringsrapporten innehöll ”Document System Integratione (NetDocuments, M-Files, SharePoint(Old)” komponent, även om kunden inte hade något av dokumenthanteringsprogrammen i användning.
- Jävssökningslistan visade färgade ikoner istället för gråa, för inaktiverade klienter.
- Jävssökningen var långsam om kunden hade en stor databas.
- En aktiv företagsklient kunde sammanfogas till en inaktiv företagsklient.
- Mappen Dotterbolag på moderbolagets klientkort visade inga uppgifter i de fall där moderbolaget hade sammanfogats med ett annat bolag.
- Ärendelistans Egna ärenden som överskridit pristakets varningsgräns -vy, hade felaktiga filtreringar.
- Referensnumret för förskottsfakturor formaterades fel så att det tredje numret alltid var 0 när det borde ha varit numret för kontoret (1, 2, 3 osv.).
- Kreditfaktura vyer laddades långsamt i stora databaser.
- För betalningspåminnelser kunde översättningar göras för språk som var inaktiverade.
- Det var möjlig att förflytta sig med pilarna mellan olika typer av betalningar (t.ex. betalning, återbetalning) men funktionsraden och menyn uppdaterades inte. Nu kan man inte längre förflytta sig mellan olika betalningar med pilarna.
- Gruppering av information i vyer fungerade inte utan att uppdatera vyn.
- När dashboard diagram skrevs ut till bildfil skrevs bilden ut med en svart ram som gjorde det svårt att läsa diagrammets text.
- En användare kunde aktivera och inaktivera en utskickslista även om användaren inte var utskickslistans ansvarsperson eller del av en användargrupp som har användarrättigheter för utskickslistan.
- Om Office 365 SharePoint hade valts som arkiveringstyp, kunde man inte byta arkiveringstyp.
- När systemet var integrerat till SharePoint och ett ärende avslutades eller aktiverades, uppdaterades integrationens användarrättigheter vilket resulterade i ett felmeddelande.
- Om ett dokumenthanteringsprogram eller delad mapp hade länkats till systemet och ett ärendes uppdragsgivare byttes fler gånger, gav systemet ett felmeddelande.
- När Outlook Addin tilläggsdelen var i användning och en åtgärd skapades av ett e-postmeddelande utan att ett ärende hade valts, stängde systemet fönstret utan att spara åtgärden eller informera användaren om att åtgärden inte sparats.
- Fennoa-integrationen beaktade inte ’Integrationens startdatum’ -parametern vid överföring av fakturor till Fennoa, vilket resulterade i att också fakturor som skapats innan startdatumet överfördes.
- Det var inte möjligt att redigera texten för betalningspåminnelser via inställningarna.