Usein kysyttyä

Tästä löydät usein toistuvia kysymyksiä ohjelmiston käytöstä. Valitse kategoria tai käytä hakua.

CSI-ohjelmiston laskutyypit

CSI-ohjelmisto tarjoaa laskutukseen useita erilaisia laskutyyppejä, eikä käyttäjälle aina ole itsestään selvää, mitä laskutyyppiä tulisi käyttää. Tästä löydät lyhyet kuvaukset eri laskutyypeistä ja siitä, mitkä niistä ovat kirjanpidollisia ts. minkätyyppisiä laskuja muokatessa tulee aina huomioida myös kirjanpidon näkökulma ja kirjauskausi.

Lue lisää >>

Alv-muutos 2024 – Kysymyksiä ja vastauksia

27.8.24 päivittämässämme alv-ohjeessa emme osanneet varautua aivan kaikkiin kysymyksiin. Alla oleva vinkkilista täydentyy nyt asiakkailta saamiemme kysymysten perusteella.

Lue lisää >>

Miksi vieraskielisiin laskuihini tulostuu suomea?

Jos lähetät laskua asiakkaalle vieraalla kielellä ja laskuun tulostuu suomenkielistä tekstiä, kyse on todennäköisesti puuttuvista kielikäännöksistä.

Lue lisää >>

Miten sanelen toimenpiteen CSI Mobileen?

Jos puhelimesi tukee kirjoitusvaiheessa sanelua, voit lisätä toimenpiteitä CSI Mobileen myös sanellen.

Lue lisää >>

Miksi kaikki toiminnot eivät ole näkyvissä?

Uudet toiminnallisuudet, kuten esim. myyntimahdollisuus, alitoimeksiannot ja sopimushinnoittelu tuodaan ohjelmistoon yleensä piilotettuina, jotta ne eivät hämmennä ohjelmiston käyttäjiä.

Lue lisää >>

Miten määritän verkkolaskuosoitteen toimeksiantokohtaisesti?

Jos asiakkaalla on useita toimeksiantoja, eri toimeksiantojen laskut tulee ehkä lähettää omiin verkkolaskuosoitteisiinsa.

Lue lisää >>

Miten lataan ja päivitän uusia raportteja?

Pääkäyttäjä voi ladata, päivittää ja julkaista raportteja ohjelmiston Asetuksissa, Raportointi-osiossa.

Lue lisää >>

Miten saan toimeksiantoon kiinnitetyn ennakon käyttöön asiakkaan muissa toimeksiannoissa?

Asiakkaalta saatua, toimeksiantoon kytkettyä ennakkosuoritusta halutaan ehkä käyttää myös asiakkaan muihin toimeksiantoihin. Miten se onnistuu?

Lue lisää >>

Miten saan laskun liitteeksi Outlookiin, kun se aukeaa Mail-sovellukseen?

CSI-ohjelmisto käyttää liitetiedostojen lähetyksessä Windowsin oletussähköpostiohjelmaa, joten määritys on tehtävä Windowsin asetuksissa.

Lue lisää >>

Miten otan käyttöön oikolukutoiminnon?

Voit hyödyntää toimenpidekentän oikolukutoimintoa, mikäli käytössäsi on CSI-ohjelmistosta vähintään versio 5.0 ja Microsoft Officesta vähintään versio 2010.

Lue lisää >>

Miksi lisätyt toimenpiteet tai kulut eivät näy koelaskulla?

Jos koelaskun muodostuksen jälkeen toimeksiannolle lisätään toimenpiteitä ja/tai kuluja, ne eivät siirry koelaskulle automaattisesti. Ne voidaan kuitenkin tuoda koelaskulle manuaalisesti.

Lue lisää >>

Miksei toimeksianto näy Laskutettavat toimeksiannot -listalla?

Joskus Laskutettavat toimeksiannot -listalta saattaa puuttua toimeksiantoja, joilla on laskutettavia toimenpiteitä tai kuluja. Tämä johtuu siitä, että toimeksiannot listautuvat oletuksena laskutuskauden mukaan.

Lue lisää >>

Kattohinnan määrittäminen

Kattohinta on hyödyllinen silloin, kun asiakkaan kanssa on sovittu toimeksiannolle tietty maksimihinta ja sen ylityksestä halutaan joko varoitus tai esto uuden toimenpiteen syöttämiselle.  

Lue lisää >>

Maksajan verollisuuden määrittäminen

Jotta maksajien verollisuus määräytyy oikein toimeksiantoa laskutettaessa, on varmistettava, että maksajan kotimaa ja ALV-numero on määritetty ohjelmistoon oikein.

Lue lisää >>

Etkö löytänyt mitä etsit?
Lähetä meille kysymys