Miten otan käyttöön oikolukutoiminnon?
6. tammikuun, 2019 | KäyttöliittymäVoit hyödyntää toimenpidekentän oikolukutoimintoa, mikäli käytössäsi on CSI-ohjelmistosta vähintään versio 5.0 ja Microsoft Officesta vähintään versio 2010.
Pääkäyttäjä aktivoi oikolukutoiminnon seuraavasti:
- Määritä oikolukutoiminto joko järjestelmän tai toimipisteen tasolla:
- Järjestelmä-tasolla: Asetukset > Parametrit > Järjestelmän parametrit > Yleiset > Käyttöliittymäasetukset > Oikeinkirjoitussanasto.
- Toimipiste-tasolla: Asetukset > Toimipisteen asetukset > Toimipisteen asetukset > toimipisteen tiedot > Parametrit-kuvake > Yleiset > Käyttöliittymäasetukset > Oikeinkirjoitussanasto.
- Kummalla tahansa tasolla määritys tehdään, valitse oikeinkirjoitussanastoksi Microsoft Office.
- Varmista, että koneille, joilla oikolukua halutaan käyttää, on asennettu Microsoft Office ja tarvittavat kielipaketit.
Määritysten jälkeen ohjelmisto tarkistaa Toimenpide-valintaikkunassa Toimenpide-kenttään syötetyn tekstin kieliasun.
Oikoluku tapahtuu päätoimipisteen tiedoissa määritetyllä käyttöliittymän kielellä. Käsittelykielen voi määrittää myös toimeksiantokohtaisesti toimeksiannon Yleinen-välilehdellä.
Hakusanat: oikeinkirjoitus, oikoluku, toimenpide, toimenpiteen kuvaus