Miten otan käyttöön oikolukutoiminnon?

6. tammikuun, 2019 | Käyttöliittymä

Voit hyödyntää toimenpidekentän oikolukutoimintoa, mikäli käytössäsi on CSI-ohjelmistosta vähintään versio 5.0 ja Microsoft Officesta vähintään versio 2010.

Pääkäyttäjä aktivoi oikolukutoiminnon seuraavasti:

  1. Määritä oikolukutoiminto joko järjestelmän tai toimipisteen tasolla:
    • Järjestelmä-tasolla: Asetukset > Parametrit > Järjestelmän parametrit > Yleiset > Käyttöliittymäasetukset > Oikeinkirjoitussanasto.
    • Toimipiste-tasolla: Asetukset > Toimipisteen asetukset > Toimipisteen asetukset > toimipisteen tiedot > Parametrit-kuvake > Yleiset > Käyttöliittymäasetukset > Oikeinkirjoitussanasto.
    • Kummalla tahansa tasolla määritys tehdään, valitse oikeinkirjoitussanastoksi Microsoft Office.
  2. Varmista, että koneille, joilla oikolukua halutaan käyttää, on asennettu Microsoft Office ja tarvittavat kielipaketit.

Määritysten jälkeen ohjelmisto tarkistaa Toimenpide-valintaikkunassa Toimenpide-kenttään syötetyn tekstin kieliasun.

Oikoluku tapahtuu päätoimipisteen tiedoissa määritetyllä käyttöliittymän kielellä. Käsittelykielen voi määrittää myös toimeksiantokohtaisesti toimeksiannon Yleinen-välilehdellä.

Hakusanat: oikeinkirjoitus, oikoluku, toimenpide, toimenpiteen kuvaus

Lisää samasta aihealueesta:

Miksi kaikki toiminnot eivät ole näkyvissä?

| Lue lisää >>